A nyak és a váll feszülése

Az ülő munkát végző emberek leginkább erre a problémára panaszkodnak. A nyakizmok meggyengülését a vállizmok megfeszülése igyekszik kompenzálni, mígnem az ember úgy érzi, a vállai összecsomósodtak és megkeményedtek a bőre alatt, akár a kő. Ha nyaki fájdalmaktól szenvedsz, segíthet, ha a háton fekve végzett gyakorlatok alatt kispárna támasztja a fejet.

Scoliosis

Scoliosis esetén a gerinc oldalsó irányban ferdül el a mellkas, vagy az ágyéktáj felé, és gyakori, hogy a gerinc másik része az ellenkező irányba ferdüül el S alakot véve fel. Ez az állapot gyakran már gyerekkorban jelentkezik. Noha a scoliosisnak több fokozata van, mindig orvoshoz kell vele fordulni.

Lordosis

A gerincoszlop befelé görbül, az alsó háti szakasznál, ez a görbület teszi lehetővé, hogy reagálni tudjon a hirtelen fizikai hatásra. Egyeseknél azonban a görbület a kelleténél hangsúlyosabb, mert a medencéjük nincs egyensúlyban, a has-, valamint a farizmok gyengék. A kelleténél hangsúlyosabb befelé való görbület alsóháti fájdalmakhoz, csigolyasüllyedéshez, vagy gyulladásos betegségekhez vezethet.

Kyphosis

A felső gerincoszlop túlzott görbüléséről van szó, amely púposságot eredményezhet. A kyphosis súlyos esetben a légzést is akadályozhatja, mivel a mellkas előrebukik, megsüpped, és a bordák sem képesek megfelelő mozgásra.

Csípőproblémák

Ha úgy érzed, hogy az egyik csípőlapát magasabban van, mint a másik, az nem azt jelenti, hogy az egyik láb rövidebb lenne, mint a másik. Amennyiben ülés közben szívesen helyezed a súlyt az egyik oldalra, vagy szereted keresztbe tenni a lábakat, a derék és csípő körüli izmok megrövidülnek az egyik vagy a másik oldalon, ami által a csípő magasabbra kerül.

Térdfájás

Ha a térdet helytelen pozícióba kényszerítik, a benne lévő izmok megfeszülnek, hogy a helyükre kerülhessenek. A gyakorlatok során a comb,- és farizmokat kell használni, hogy a térd túlerőltetése helyett.

Nyakfeszülés

Az íróasztalnál, számítógép mellett folytatott hosszan tartó munka során figyelni kell a szék, asztal, és monitor megfelelő helyzetére, hogy az arcot és az állat ne hozzuk előre, megtörve ezzel a tarkót.

forrás: Alan Herdman: Pilates

Miért pilates?

N

Izmok erősítése

A Pilates az izmokat pontosan és hatékonyan dolgoztatja, de csak a szükséges mértékben.

N

Nyújtás

A stressz és a mozgásszegény élemód következtében megrövidült izmokat nyújtja.

N

Stressz csökkentése

A tudatos mozgás és légzésfigyelés hatására csökken a stressz.

N

Ízületi fájdalmak, tartáshibák javítása

A Pilates gyakorlatok sikerrel egyhíthetik az ízületi fájdalmakat, isiászt, erősítik a törzs izmait, javítják a tartáshibákat, erősítik a medencealapi izmokat.

Jelentkezem az órára

8 + 9 =